تبلیغات
چت روم - چت -چت فارسی-شبح چت-دوستیابی-سایت چت-امن ترین -حرفه ای ترین-جدید ترین چت روم-چت عاشقانه-چت با مرام - آموزش سئو-بهینه سازی سایت-بهینه سازی وب-سئو-
 
نوشته شده توسط : شبح

بهینه سازی موتور جستجو یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب ، تگ ها و متاتگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند ، مطالعه می کند. علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحهٔ مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می‌کند.

برای خوندن ادامه این مقاله روی ادامه مطلب کلیک کنید

هینه سازی موتور جستجو یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب ، تگ ها و متاتگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند ، مطالعه می کند. علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحهٔ مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می‌کند.


تفاوت بهینه سازی موتور جستجو با بازاریابی موتور جستجو : وقتی یک کاربر اینترنت به‌دنبال کالایی برای خرید به صورت آنلاین می‌گردد. نخستین جایی که رجوع می‌کند، موتورهای جستجو خواهد بود. حال اگر ۵۰ شرکت آن نوع کالا را در وب سایتهای خود در معرض فروش بگذارند ، بخت با فروشندگانی است که جایگاه سایت آن ها در موتور جستجو بهتر باشد. گرچه امروزه فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که طیف گسترده‌ای از کالا ها را به فروش می رسانند اما همچنان رقابت سختی برای بالابردن سایتهای فروش کالا در موتور جستجو وجود دارد. در این مقاله سعی بر آن شده است که تا با معرفی ویژگی موتورهای جستجو و روش های سئو بتوان راهکارهای مناسبی را برای بهینه سازی سایت ها به کار برد.
موتورهای جستجو چگونه کار میکنند؟
زمانی که یک سایت روی اینترنت قرار می گیرد فقط افرادی می توانند به آن دسترسی داشته باشند که آدرس سایت یا همان نام دامنه را بدانند. قبل از بوجود آمدن موتورهای جستجوگر و لینکستانها این مسئله بسیار عادی بود اما با پیدایش آنها عمده بینندگان سایتها از این طریق از سایت هدف بازدید می کنند به عنوان مثال برای یک سایت معمولی در بدترین حالت گوگل در حدود روزانه ۵۰ نفر بازدید کننده ارسال می کند.
موتورهای جستجو از یک نرم افزار به نام ربات یا خزنده استفاده می کنند به عنوان مثال ربات یا خزنده گوگل “GoogleBot” نام دارد. این رباتها با دنبال کردن پیوندها سایتهای مختلف را بازدید می کنند و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کرده و به سرور اصلی ارسال می کنند. سرور یا سرورهای اصلی با ذخیره سازی و پردازش آنها بانک اطلاعاتی مورد نظر خود را ایجاد می کنند. محتوای این بانکهای اطلاعاتی در میان موتورهای جستجوی مختلف متفاوت است اما همه آنها الگوریتمی دارند که براساس اطلاعات دریافتی از رباتهای خود و داده های پردازش شده به هر صفحه نسبت به یک کلمه خاص – که به “کلمات کلیدی” مشهورند – امتیاز میدهد. این امتیاز نمایانگر مقدار نزدیکی محتوای سایت به کلمه کلیدی است. بر همین اساس زمانی که فردی به دنبال یک موضوع خاص می گردد موتورهای جستجو به بانک اطلاعاتی خود مراجعه کرده و به ترتیب نزدیکترین سایتها از لحاظ نزدیکی محتوای سایت به کلمه یا کلمات کلیدی استفاده شده را به وی پیشنهاد می دهند.
از آنجا که هر موتور جستجوگر الگوریتم “وبکاوی” مخصوص به خود را دارد بنابر این امتیاز یک صفحه نسبت به یک کلمه کلیدی ممکن است در موتورهای جستجوی مختلف متفاوت باشد. البته اکثر این الگوریتمها از یکسری اصول اولیه و ایتدایی مشترک استفاده می کنند.
از آنجا که پایه همه این تصمیم گیری ها بر اساس هوش مصنوعی و رباتهای جستجوگر است در بسیاری از مواقع زمانی که مدیران سایتها (صاحبان سایتها) نسبت به قوانین موتورهای جستجو بی تفاوت باشند و سعی در سازگاری سایتهای خود با موتورهای جستجوی بزرگ نکنند، رباتها اطلاعات ناقص یا اشتباهی را مخابره می کنند و سایت امتیازی پایین تر از آنچه که شایسته است می گیرد و این یعنی رتبه پایین تر، بازدید کننده کمتر و نهایتا بی استفاده ماندن سایت.
شعار نیست اگر بگوییم سایتی که با موتورهای جستجو سازگار نباشد و حداقل در صفحات یک تا پنج از چند جستجوگر مهم دنیا ظاهر نشود بودن یا نبودن آن تفاوتی ندارد. هیچکس برای جستجوی یک مورد خاص به صفحات بعد از پنجم یعنی به طور معمول نتایج با رتبه کمتر از پنجاهم رجوع نمی کند و معمولا جواب در همان صفحه اول و دوم است.

ارائه وب سایت

بطور معمول پروسه ثبت آدرس یک وب سایت در موتورهای جستجو دو تا چهار ماه بعد از آنلاین شدن سایت طول خواهد کشید البته در این مورد بهترین حالت در نظر گرفته شده و در مورد همه موتورهای جستجوگر صدق نمی کند زیرا که برخی از آنها رباتهای ضعیفتر یا کندتری دارند و ممکن است بیش از شش ماه طول بکشد و یا اصلا سایت را ثبت نکنند. حال با اقدامات خاصی مانند ارائه آدرس سایت به موتورهای جستجو و یا معرفی آدرس سایت به تعداد زیادی از لینکستانها میتوان این پروسه را تا یک یا دو هفته کاهش داد، به این روش از معرفی سایت “ارائه سایت” یا “URL Submission” می گویند.

سئو (بهینه سازی موتور جستجو )

بعد از ثبت آدرس سایت موتورهای جستجو به هر صفحه از سایت نسبت به یک کلمه کلیدی خاص امتیاز می دهد که این امتیاز نشان دهنده میزان ارتباط محتوای صفحه با کلمه کلیدی جستجو شده است. امتیاز اخذ شده بسیار مهم است زیرا که امتیاز کمتر یعنی رتبه پایین تر و رتبه پایین تر یعنی بازدید کننده کمتر و شکست سایت.
پیروی از قوانین موتورهای جستجو در طراحی سایت و سپس سازگار ساختن محتوای سایت با الگوریتم موتورهای جستجو را “بهینه سازی وب سایت” یا “SEO” می گویند.
وب سایت شما هر اندازه هم که زیبا و حرفه‌ای طراحی و پیاده سازی شده باشد،بدون بازدید کننده،آن هم بازدید کنندگان مفید، که مخاطبان واقعی شما باشند ارزشی نخواهد داشت. سئو یکی از بهترین این تدبیرهاست. چرا بهینه سازی برای یک موتور جستجو مهم است؟ چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می‌باشد. مواردذیل برخی از دلایل این موضوع می‌باشند:
برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می‌کند.

  • ۹۳%، خریدان از موتورهای جستجو برای یافتن سایت مورد علاقیشان استفاده می نمایند.
  • در سال ۲۰۰۷ از مجموع کاربران اینترنت حدود ۵۷ درصد حداقل یک بار وارد موتورهای جستجو می شوند.
  • این موتورها ۸۵ درصد از ترافیک هدفمند در اینترنت را موجب می شوند.
  • اکثر کاربران تنها دوصفحه اول از نتیجه بازگشتی از موتورهای جستجو را بررسی می کنند .
  • و خیلی چیزهایی از این قبیل

روشهای جمع آوری اطلاعات

روش های بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای کاربران انواع مختلفی دارند که باعث نتایج مختلف در آن ها می‌شود. آنها را می‌توان با توجه به نوع جمع آوری و بایگانی اطلاعات و نحوه ارائه نتایج و… به انواع گوناگونی تقسیم بندی کرد:

  • دایرکتوری

در یک دایرکتوری ،اطلاعات به صورت طبقه بندی شده است که نحوه طبقه بندی و دقت در ارائه نتایج با استفاده از گروه‌های مرتبط تر در بالا بردن اهمیت یک دایرکتوری موثر است.
دارندگان سایتها به دایرکتوری ها مراجعه کرده و مرتبط ترین گروه در را در آن دایرکتوری برای سایت خود برگزیده و فرم مورد نظر را پر می‌کنند. در واقع عنکبوت ها دایرکتوری ها صاحبان وب سایت ها می‌باشند که اطلاعات خود را وارد یا به روز می‌کنند، که پس از تایید ویراستاران و مطابق با گروه انتخاب شده در گروه معرفی شده ، ثبت می‌کنند.از این رو سایت های مرده زیادی به دلیل اینکه به فعالیت خود ادامه نداده و یا از بین رفته اند و یا فعالیت های خود را تغییر داده اند،وجود دارند،که اغلب هزینه و زمان مازادی را دایرکتوری ها صرف از بین بردن این گونه سایت می‌کنند.
دیگر کاربران پس از وارد شدن در یک دایرکتوری خواهند توانست با دنبال کردن گروه و زیر گروه موردنظر خود اطلاعات مطلوب را بدست آورد.

روشهای عضویت در دایرکتوری ها

البته ثبت در برخی دایرکتوری ها هیچ تاثیری در افزایش رتبه و بهینه کردن سایت شما و بهینه کردن سایت شما در موتورهای جستجو ندارد.

  1. رایگان : شیوه‌ای که در اکثر دایرکتوری ها اجرا می‌شود و به این ترتیب صاهحبان سایت ها می‌توانند به طور رایگان سایت خود را در دایرکتوری ها به ثبت برسانند.که ممکن است دایرکتوری ها این سایت ها را برای مدت کوتاهی نگه دارند.
  2. تبادل لینک : دایرکتور تبادل لینک، سایتی است که سایت های دیگر با آن تبادل لینک می نمایند،در نتیجه در طول زمان علاوه بر اینکه کاربران سایت با سایت دیگر آشنا می‌شوند، رنکینگ بالایی را بخود می‌گیرد. بنابراین تبادل لینک با این سایت تاثیر به سزایی در بالا بردن رنکینگ سایت های دیگر دارد، که در ادامه به تقصیل سخن خواهیم گفت.
  3. پولی : در این روش مورد علاقه دایرکتوری ها در ازای پرداخت مبلغی پول به صورت ماهیانه و یا سالیانه و یا مادام العمر سایت خود را در دایرکتوری مورد نظر به ثبت می رسانید.

برخی از دایرکتوری های معتبر عبارتند از: یاهو* گوگل* Dmoz* LookSmart

موتور جستجو

موتورهای جستجوگر، با درجات متفاوتی از موفقیت، در واقع یک کار انجام می دهند: فراهم آوردن یک وسیله جستجوی ساده برای کمک به کاربران در رسیدن به اطلاعات مورد نیاز. برای نیل به این مهم، موتورهای جستجوگر از اطلاعات موجود در پایگاه داده ای خود و همچنین الگوریتم ارائه نتایج کمک گرفته ، تا کاربر را در به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از منابع عظیمی که در این دنیای مجازی می‌باشد کمک کنند. اطلاعات این پایگاه داده نیز به روش های گوناگونی تامین می شود.
برخی از موتور جستجو های معتبر عبارتند از: Google* Altavista* Msn* Ask* AllTheWeb* HotBot* Overture

اجزاء موتور جستجو

  1. عنکبوت: عنکبوت یا روبات، نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز یک موتور جستجوگر را بر عهده دارد. عنکبوت به صفحات مختلف سر می‌زند، محتوای آنها را می خواند، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می‌کند و آنرا در اختیار سایر بخش های موتور جستجوگر قرار می‌دهد. کار یک عنکبوت ، بسیار شبیه کار کاربران وب است. همانطور که کاربران، صفحات مختلف را بازدید می‌کنند، عنکبوت هم درست این کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که عنکبوت کدهای HTML صفحات را می بیند اما کاربران نتیجه حاصل از کنار هم قرار گرفتن این کدها را.اما یک عنکبوت آنرا چگونه می بیند؟ برای این که شما هم بتوانید دنیای وب را از دیدگاه یک عنکبوت ببینید، کافی است که کدهای HTML صفحات را مشاهده کنید… آیا این دنیای متنی برای شما جذاب است؟ عنکبوت ، به هنگام مشاهده صفحات، از خود بر روی سرورها رد پا برجای می گذارد. شما اگر اجازه دسترسی به آمار دید و بازدیدهای صورت گرفته از یک سایت و اتفاقات انجام شده در آنرا داشته باشید، می‌توانید مشخص کنید که عنکبوت کدام یک از موتورهای جستجوگر صفحات سایت را مورد بازدید قرار داده اند . یکی از فعالیتهای اصلی که در SEO انجام می‌شود تحلیل آمار همین دید و بازدیدها می‌باشد.عنکبوت کاربردهای دیگری نیز دارند، به عنوان مثال عده‌ای از آنها به سایت های مختلف مراجعه می‌کنند و فقط به بررسی فعال بودن لینک های آنها می‌پردازند و یا به دنبال آدرس پست الکترونیکی می‌گردند.
  2. پیمایشگر یا خزنده : خزنده ، نرم افزاری است که به عنوان یک فرمانده برای اسپایدر عمل می‌کند. آن مشخص می‌کند که اسپایدر کدام صفحات را مورد بازدید قرار دهد. در واقع خزنده تصمیم می‌گیرد که کدام یک از لینک های صفحه‌ای که اسپایدر در حال حاضر در آن قرار دارد، دنبال شود. ممکن است همه آنها را دنبال کند، بعضی ها را دنبال کند و یا هیچ کدام را دنبال نکند. خزنده ، ممکن است قبلا برنامه ریزی شده باشد که آدرس های خاصی را طبق برنامه، در اختیار اسپایدر قرار دهد تا از آنها دیدن کند که page Rank برای تمامی صفحات خزش شده وجود دارد.دنبال کردن لینک های یک صفحه به این بستگی دارد که موتور جستجوگر چه حجمی از اطلاعات یک سایت را می‌تواند در پایگاه داده اش ذخیره کند و همچنین ممکن است اجازه دسترسی به بعضی از صفحات به موتورهای جستجوگر داده نشده باشد. شما به عنوان دارنده سایت، همان طور که دوست دارید موتورهای جستجوگر اطلاعات سایت شما را با خود ببرند، می‌توانید آنها را از بعضی از صفحات سایت تان دور کنید و اجازه دسترسی به محتوای آن صفحات را به آنها ندهید. تنظیم میزان دسترسی موتورهای جستجوگر به محتوای یک سایت توسط پروتکل ربات انجام می‌شود که در مقالات دیگر سایت به آن پرداخته شده است. به عمل کراولر ، خزش می‌گویند.
  3. بایگانی کننده: تمام اطلاعات جمع آورش شده توسط اسپایدر در اختیار ایندکسر قرار می‌گیرد. در این بخش اطلاعات ارسالی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و به بخش های متفاوتی تقسیم می‌شوند. تجزیه و تحلیل بدین معنی است که مشخص می‌شود اطلاعات از کدام صفحه ارسال شده است، چه حجمی دارد، کلمات موجود در آن کدام است، کلمات چندبار تکرار شده است، کلمات در کجای صفحه قرار دارند و … . در حقیقت ایندکسر، صفحه را به پارامترهای آن خرد می‌کند و تمام این پارامترها را به یک مقیاس عددی تبدیل می‌کند تا سیستم رتبه بندی بتواند پارامترهای صفحات مختلف را با هم مقایسه کند. در زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات، ایندکسر برای کاهش حجم داده‌ها از بعضی کلمات که بسیار رایج هستند صرفنظر می‌کند. کلماتی نظیر a ،an ،the ،www ،is و … . از این گونه کلمات هستند.
  4. پایگاه داده: تمام داده‌های تجزیه و تحلیل شده در ایندکسر، به پایگاه داده ارسال می‌گردد. در این بخش داده‌ها گروه بندی، کدگذاری و ذخیره می‌شود. همچنین داده‌ها قبل از آنکه ذخیره شوند، طبق تکنیکهای خاصی فشرده می‌شوند تا حجم کمی از پایگاه داده را اشغال کنند. یک موتور جستجوگر باید پایگاه داده عظیمی داشته باشد و به طور مداوم حجم محتوای آنرا گسترش دهد و البته اطلاعات قدیمی را هم به روز رسانی نماید. بزرگی و به روز بودن پایگاه داده یک موتور جستجوگر برای آن امتیاز محسوب می‌گردد. یکی از تفاوتهای اصلی موتورهای جستجوگر در حجم پایگاه داده آنها و همچنین روش ذخیره سازی داده‌ها در پایگاه داده است.
  5. سیستم رتبه بندی: بعد از آنکه تمام مراحل قبل انجام شد، موتور جستجوگر آماده پاسخ گویی به سوالات کاربران است. کاربران چند کلمه را در جعبه جستجوی آن وارد می‌کنند و سپس با فشردن Enter منتظر پــاسخ می مانند. برای پاسخگویی به درخواست کاربر، ابتدا تمام صفحات موجود در پایگاه داده که به موضوع جستجو شده، مرتبط هستند، مشخص می‌شوند. پس از آن سیستم رتبه بندی وارد عمل شده، آنها را از بیشترین ارتباط تا کمترین ارتباط مرتب می‌کند و به عنوان نتایج جستجو به کاربر نمایش می‌دهد.حتی اگر موتور جستجوگر بهترین و کامل ترین پایگاه داده را داشته باشد اما نتواند پاسخ های مرتبطی را ارایه کند، یک موتور جستجوگر ضعیف خواهد بود. در حقیقت سیستم رتبه بندی قلب تپنده یک موتور جستجوگر است و تفاوت اصلی موتورهای جستجوگر در این بخش قرار دارد.سیستم رتبه بندی برای پاسخ گویی به سوالات کاربران، پارامترهای بسیاری را در نظر می‌گیرد تا بتواند بهترین پاسخ ها را در اختیار آنها قرار دارد. حرفه‌ای های دنیای SEO به طور خلاصه از آن به الگوریتم یاد می‌کنند.

انواع موتور جستجو

  1. ابر جستجوگر: ابرجستجوگر از نتایج سایر موتورهای جستجوگر استفاده می کند. کار آن بدین صورت است که سوال کاربر را همزمان به موتورهای جستجوگر مختلفی ارسال می‌کند. پس از دریافت نتایج جستجوی آنها به بررسی نتایج دریافت شده می‌پردازد و در نهایت ترکیبی از رتبه های بالای آنها را طبق الگوریتم خود بعنوان نتایج جستجو به کاربر نشان می دهد. ابر جستجوگر اسپایدر و پایگاه داده ندارد.برخی از آنها عبارتند از:Vivisimo* Mamma* IXQuick* WebCrawler* Kartoo* DogPile
  2. موتورهای جستجوگرپولی یا رتبه به ازای پول: کار آنها بسیار شبیه یک مزایده است: با توجه به واژه کلیدی انتخابی، برای بالاترین رتبه، باید بالاترین قیمت نسبت به سایر متقاضیان پرداخت شود.برخی از آنها عبارتند از:FindWhat* Overture
  3. موتورهای جستجوگر خاص : این نوع از موتورهای جستجوگر بر موضوعی خاص تمرکز دارند و تنها سایت های مرتبط با آن موضوع را در پایگاه داده خود قرار می دهند. این موتور های جستجوگر اطلاعات تخصصی تری را ارائه می دهند زیرا معمولا توسط افراد متخصص در آن زمینه اداره می شوند. موتورهای جستجوگر منطقه‌ای و موضوعی به این دسته تعلق دارند. برخی از آنها عبارتند از: ChemicalSearch* IndustrySearc

ابزار سئو

  1. پیشنهاد کننده کلمات کلیدی

کلیدواژه‌ها همان کلماتی هستند که وقتی مورد جستجو قرار می‌گرفتند سایت یا سند ما در صفحات نخست نتایج جستجو (حداقل ۳ صفحه اول) ظاهر شود. در انتخاب کلمات کلیدی باید به چند نکته توجه شود:

  • ارتباط معنایی با محتویات سایت: کلیدواژه‌ها باید با موضوع سایت مرتبط باشند. اگر این چنین نباشد رتبه سایت بسیار پایین خواهد آمد و حتی ممکن است به عنوان تقلب (Spam) شناخته شود.
  • میزان محبوبیت : محبوبیت کلیدواژه به معنای میزان تقاضای آن از طرف کاربران است. هر چه این محبوبیت بیشتر باشد، بدون شک بعد از قرار گیری در رتبه بندی موتور جستجو، ترافیک بیشتری بوجود می‌آید. دامنه محبوبیت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا یک واژه آلمانی بین یک عده خاص ( آلمانی زبان ها ) دارای محبوبیت است.
  • در نظر گرفتن رقیبان : اگر کلید واژه شما از محبوبیت بالایی برخوردار است اما رقیبان بسیار زیادی با شما رقابت می‌کنند (بویژه که از سایت های مهم باشند) بهتر است از آن واژه صرف نظر کنید و یا تا حد امکان تخصصی تر آن را دنبال کنید، یعنی با ترکیب واژه با دیگر واژه‌ها یک عبارت چند کلمه‌ای بسازید. کیفیت رقبای شما نیز خیلی مهم است.
  • بکارگیری کلیدواژه‌ها در آدرس سایت ها : نام دامنه سایت خود را متناسب با محتوای سایتتان انتخاب کنید و کلیدواژه‌ها را در نام پوشه و نام فایل بکار برید.
  • بکارگیری کلیدواژه‌ها در صفحه سایت :
    • عنوان صفحه: عنوان صفحه شامل ۵ تا ۱۰ کلمه است و همان متنی است که بالای گردشگر اینترنت ظاهر می‌شود و موقع ذخیره کردن صفحه و اضافه کردن آن به صفحات محبوب به عنوان اسم پیش فرض ظاهر می‌شود.
    • تگ توصیف : برخی از موتورهای جستجو این متن را که شامل ٢۵ تا ۳۰ کلمه در توصیف صفحه است بعد از عنوان سایت در نتایج جستجوی خود نشان می‌دهند. از کلیدواژه‌ها در این متن استفاده کنید.
    • تگ کلیدواژه‌ها : این تگ جزو تگ های بسیار مهم سایت است زیرا موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائلند.ابتدا کلیدواژه اصلی، بعد کلید واژه دوم و بعد چند کلید واژه مشابه را قرار دهید.
    • تگ مشخصات عکس : وقتی در سایتی ماوس را بر روی عکسی نگاه می دارید برای چند ثانیه متنی ظاهر می که شامل توضیحی در مورد عکس است. موتورهای جستجو حتی این توضیحات به ظاهر کوچک را در نظر می‌گیرند به همین دلیل از کلیدواژه‌ها در این متن استفاده کنید.
    • نام فایل های عکس : نام فایل های عکس موجود در سایتتان را از میان کلیدواژه‌ها انتخاب کنید و نام را فارسی انتخاب نکنید.
    • متن صفحه : ارتباط کامل متن با موضوع و نگارش ساده و صحیح آن مهم است. کلیدواژه‌ها را نیز طوری در متن صفحه بکار برید که ساختار متن حفظ شود. پارامترهای زیر را در بکارگیری کلیدواژه‌ها در نظر بگیرید: ***جایگاه کلیدواژه : منظور میزان نزدیکی کلیدواژه به ابتدای صفحه است. اولویت به ترتیب در مکان های زیر است : عنوان متن،عنوان فصل ها،اولین کلمه پاراگراف،خط های اول پاراگراف اول،پاراگراف اول،خطوط بالای متن .
      • چگالی کلیدواژه : منظور از چگالی، نسبت دفعات تکرار کلمات کلیدی به کل متن است. باید مقدار این پارامتر را در حد معقول نگهدارید.
      • تعداد کلیدواژه : منظور از تعداد کلید واژه،دفعاتی است که یک کلید واژه بکار برده می‌شود. هر چه دفعات تکرار بیشتر باشد،نمره این پارامتر بالاتر می‌رود.
      • توزیع کلیدواژه : منظور این است که کلیدواژه‌ها چقدر از هم دور یا به هم نزدیک هستند. باید سعی شود که کلیدواژه‌ها خیلی به هم نزدیک نباشند و در همه جای متن وجود داشته باشند.
  1. چک کننده سایت ها در موتور جستجو: این ابزار در بیشتر سایت های مرتبط با ابزار سئو کار شما را آسان کرده و شما می‌توانید امتیاز خود را در موتور جستجو ها چک کنید.از جمله سایت هایی که این ابزار را در اختیار وب سایت قرار می‌دهند به شرح زیر می‌باشد: ParaMeter.google،Zippy.co.uk
  2. موقعیت سایت ها در موتور جستجو : ابزار بعدی نیز تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ نمایش می‌دهد. از جمله سایت هایی که این ابزار را در اختیار وب سایت قرار می‌دهند به شرح زیر می‌باشد:cleverstat.google ، Mapelli.info
  3. محبوبیت لینک : این بخش از بهینه سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از چند جهت برسی می‌شود:
    • لینک های ورودی
    • لینکهای خارج شونده
    • لینک دوجانبه
    • اهمیت و کیفیت لینک های ورودی: لینکی که بین دو سایت با زمینه کاری مشابه رد وبدل شده، با کیفیت است و لینکی از یک سایت با رتبه بالا مهم است.
    • متنی که لینک می‌شود : وجود کلیدواژه‌ای که صفحه بر مبنای آن بهینه سازی شده در این متن مهم است چون موتورهای جستجو این پارامتر را هم در نظر می‌گیرند.
  1. نقشه سایت : داشتن نقشه سایت به دودلیل مهم است: اگر کاربر آدرس سایت را اشتباه وارد کند، اکثر سایت ها یک صفحه غیر مفید به عنوان “صفحه‌ای یافت نشد ” نمایش می‌دهند ، این برای کاربر مایوس کننده می‌باشد. بهتر است که صفحه این خطا به حالتی تغییر کند که اولا علت خطا را نمایش دهد و ثانیا نقشه سایت را هم نمایش دهد . لینک دادن به نقشه سایت در هر صفحه تعداد لینکهای داخلی را افزایش می‌دهد و در نتیجه از هدر رفتن آراء بر ای ارتقاء رتبه صفحه جلوگیری می‌کند. یک ط‌رح‌ بندی‌ خوب برای صفحات وب که شامل سند طولانی می‌باشد این است که ، آن سند را به چند صفحه تقسیم کنیم و بروی صفحات یک هدایت‌ گر برای رفتن به صفحات بعد و قبل قرار دهیم و همچنیم در تمام صفحات هم به صفحه خانه یک لینک دهیم. پس می‌توان گفت که: با اضافه کردن تعداد لینکهای داخلی به سایت خود ، می‌توانید رتبه صفحه را به طور مساوی بین صفحات سایت تقسیم کنید.ولی در مدل سلسله مراتبی می‌توان رای ها را به سمت صفحه خانه متمرکز کرد و رتبه صفحه آنرا بالا برد. از این روش برخی از سایتها برای بالا بردن رتبه صفحه استفاده می‌کنند که اگر رباتهای گوگل متوجه آن شوند به احتمال زیاد از حضور آن سایتها در فهرستهای گوگل جلوگیری می‌کنند.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

هدف از بهینه سازی صفحات وب جایگیری در صفحات نخست نتایج جستجو است. قرار گرفتن در رده‌های بالای نتایج جستجو می‌تواند صدها و شاید هزاران بازدید کننده را روزانه به سایت شما راهنمایی کند. این دسته از بینندگان که در پی جستجوهای خود به سایت شما وارد شده اند، کاملا هدفمند به دنبال موضوع مطرح شده در سایت شما بوده اند. در این مقاله سعی شد که تا با معرفی ویژگی موتورهای جستجو و روش های SEO بتوان راهکارهای مناسبی را برای بهینه سازی سایت ها به کار برد




:: برچسب‌ها: موزش سئو-بهینه سازی سایت-بهینه سازی وب-سئو-seo , چت روم , چت , چت فارسشبج چتدوستیابیسایت چت , امن ترین چت روم , حرفه ای ترین چت روم , عشق چت , عاشقانه , جدید ترین چت روم , چت فارسی , چت روم ایرانی , گفتگو , گفت و گو , دوستیابی , سرگرمی , اموزش سئو , دختر , پسر , دختر و پسر , چت روم مهیج , محیط گرم و دوستانه , تفریح , shabah chat , شبح , گپ , چتروم چت , چت ایرانی , سایت چت , چتروم , چت روم فارسی , chat , عشق , چت روم مشهد , چت روم تهران , چت روم دنیا , چت کردن , دوست یابی , چت ایرانسل , چت دختر پسر , شبح چت , بهترین چت روم , پر امکانات ترین چت روم , زیباترین چت روم , ساخت چت روم , بهینه سازی سایت , سئو , عاشقانه ها , شبح چت افتتاح شد , چت رومی متفاوت ,
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1391 | نظرات ()